lördag 24 september 2011

Robotben för strokerehabilitering

Robotben för en snabbare rehabilitering av stroke patienter.  Jag tycker det är ett utmärkt exempel på hur man kan låta tekniken tjäna oss istället för att låta oss tjäna tekniken. Jag har använt Wii i min långa väg tillbaka och använt mig av teknik och kunskap för att nå så långt som jag har.

Den här nyheten hittade jag i BBC´s utmärkta app till android. Jag gissar att en liknande finns till iPhone. Du kan enkelt kolla upp just det som du vill hitta nyheter om. Jag läser givetvis både teknologi och hälsa.

Jag har skapat en grupp om rehabilitering av stroke på Facebook för att skriva om mina egna erfarenheter. Det finns olika dokument som beskriver olika tips och erfarenheter. Du är givetvis välkommen att lämna dina tips

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar