fredag 16 september 2011

Träffpunkten i Vallentuna

Jag deltog på invigningen idag av Träffpunkten en social samlingsplats dit alla är välkomna för att dricka kaffe eller bara prata av sig. Det här är något som jag själv skulle varit i behov av för ett år sedan. Socialnämnden har tagit ett enhälligt beslut att det helt klart finns ett uppdämt behov av. Jag gissar att man är trött att inte veta var man ska hänvisa till när så många ringer eller knackar på dörren.

Oavsett hur eller varför så är det ett alternativ till ensamheten. Jag har själv suttit hemma och druckit mitt kaffe där jag inte haft någon att dela mina tankar och värderingar, Det här kommer lätta litet på trycket. Jag var där som miljöpartist och att jag tyckte att det var ett trevligt initiativ.

Du är välkommen hit för att fika redan på måndag då de öppnar. Det ligger nära centrum på  hörnet till Allégatan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar