söndag 6 november 2011

Billigt att förfölja folk framför att skriva nyheter

DN väljer att producera ännu en Juholt artikel med inget innehåll som frontnyhet på deras webbsida. Det känns mer och mer som om hur media väljer att presentera politiken är mer intressant än innehållet i politiken.

Det jag frågar mig är hur vi i demokrati ska acceptera propaganda som nyheter. Det var ännu roligare eftersom Svenskt Näringsliv poppade upp som reklam. Den här artikeln skulle lika gärna vara skriven av dessa lobbyister.

Det verkar som DN är numer en tidning beredd att föra ut ett propaganda budskap än verkligen skriva om det som händer i världen. Folk dör i Syrien och de skriver om vem som väljer vad just nu. Verkligen intressant DN.

Uppdatering: DN följer upp med statistiska tankar. Media förnekar sig inte. De vill verkligen styra politiken inte följa den.

4 kommentarer:

  1. Socialdemokrat, Boden7 november 2011 kl. 00:27

    Ja, fortsätt stoppa huvudet i sanden. Själv tycker jag att det är djupt problematisk att S-ledaren saknar stöd då detta försvårar våra möjligheter att driva och genomföra socialdemokratisk politik.

    SvaraRadera
  2. Nja, jag kommenterar bara medias bevakning. Jag tycker nog inte heller Juholt bör fortsätta.

    SvaraRadera
  3. tydligen tillräckligt intressant för att du ska blogga om det... :D

    så har media fungerat i alla år, verkligen inget nytt med det. är det något dom gör så är det väl att ge sossarna en chans att byta till en riktig ledare som kan vinna valet. inse att han är slut och behöver hitta botemedlet mot cancer för att få ett uppsving.

    folk är trötta på girighet, och det dyker upp från ett parti som lovat att bekämpa det och vara på "folkets sida" så finns det ingen anledning att byta. alliansen står iallafall för att dom kn*//@r dej på allt.

    tycker jag iaf :)

    //Rick

    SvaraRadera
  4. Jag håller inte med om att DN har varit en opportun tidigare...däremot så har kvällspressen stått för det inom pressetik...dvs ingen etik...om det inte gynnar de...

    SvaraRadera