fredag 11 november 2011

En dag på sjukhuset..


Idag har jag varit på sjukhuset igen mest för att ta olika prover och få saker konfirmerat från läkare. Jag fick veta att rent medicinskt så ska jag arbeta för ett nytt jobb med åtanke på att jag tillhör en stark riskgrupp för stroke. Dvs jag ska göra precis det jag gör för att minimera riskerna. Medicinskt så ska jag klara av 100% arbete. Min sjukdom är just nu inte aktiv och jag ska utgå från det.

Jag känner mig lättad av det beskedet från läkarna. Sjukgymnasten gav råd att börja med t ex friskis och svettis. Jag funderar på att börja med Zumba eller liknande. Behöver ju också skaffa mig ett nytt intresse då jag har legat litet lågt med det efter stroken. Jag har en plan att försöka hitta en sysselsättning som kan ge mig nya förutsättningar att klara av mitt nya liv.

Jag testade också styrkan som låg rätt nära normalt. Det känns rätt att försöka bygga upp en styrka och en kondition för att orka mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar