tisdag 8 november 2011

Mindfulnesskurs på Olivia Rehabilitering

Jag tycker verkligen att jag har haft nytta av den mindfulnesskurs som jag gick på Olivia Rehabilitering. Den har gett mig ytterligare ett verktyg att förstå och närma mig min situation utan att för den skull ha sådan emfas i ögonblicket.

Det ger dig ytterligare en bild av verkligheten. Du kan närma dig vardagen med ett nyfiket sinne istället för att vara fångad av din ilska. Dessutom så har kursen också gett mig verktyg att uppleva vardagen med förstärkta känslor. Meditation eller kroppskanningen ger dessutom ett verktyg att hantera de depressioner och höga stressnivåer som jag hela tiden måste gå igenom på grund av min systemsjukdom.

Jag kommer helt klart att ägna mig åt det här som ett sätt att hantera verkligheten och sänka stressen. Det är positivt att det här har ingenting med religion att göra. Istället ger det dig verktyg att klara av din vardag bättre om du är drabbad av olika sjukdomar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar