fredag 4 november 2011

Om mina försök att minimera stroke risken...

Jag har i veckorna som varit startat med en ny diet. DASH-dieten för att sänka mitt blodtryck och detta för att sänka risken av stroke. Dessutom så tränade jag litet tidigare vilket har legat nere under det att jag har förändrat min kost.

Nu har jag återupptagit min träning och börjar litet försiktigt att sänka mitt blodtryck genom allsidig träning fokuserad på hjärtträning. Jag tränar med hjälp av Active2 så att jag kan hålla hyfsad koll på mitt blodtryck.

Dessutom så har jag gått en Mindfulness-kurs som gör att jag dagligen har en andningsmeditation på tio minuter som sänker stressnivåerna. Jag hoppas att kunna sänka risken för en ny stroke till nästan noll och hålla det här regelbundet.

Jag försöker givetvis hålla det på en sund nivå så att jag inte blir extrem. Det handlar ju fortfarande om att njuta av livet annars kunde jag ju lika gärna sluta. Sammanfattningsvis tycker jag att den nya dieten är det som har sänkt blodtrycket mest även om träningen får mig också att må bra. Det är bra för lederna att träna regelbundet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar