fredag 2 december 2011

Testar Zumba för att se om jag orkar

Nu testar jag Zumba för att se om jag orkar med det. Tanken är att jag ska testa det med korpen senare och komma ut för att träna bland mycket människor. Sjukgymnasterna på Danderyd tipsade om friskis och svettis, men jag tycker att Zumba låter trevligare.



Efter att testas ett par gånger tycker jag att gränssnittet är litet rörigt och litet förklaras. När man väl är igång tycker jag att det är bra och hjärtat får sig en rejäl genomkörare. Om man har problem med hjärtat ska man nog testa något lugnare först.

Jag har ju tränat med Active 2 förut och lärt känna hur pulsen och blodtrycket stiger vid träning. Det är en bra kombination att först lära sig hur kroppen reagerar genom Active 2 och sedan slå sig lös på det friare Zumba. Du dansar loss och kör hårt till musik. Det här ger dig också kroppskännedom och du dansar hela tiden så det är viktigt att du lyssnar på rytmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar