torsdag 12 april 2012

Hur läser jag en e-bok på min smartphone?

Hur gör jag om jag har hittat en gratis bok som jag vill läsa på min smartphone? Det första jag behöver är en bra app för att läsa min bok och det finns ett antal olika e-läsare. Jag läser med Mantano Free som finns till Android. Ladda ner den och installera den.

Boken jag vill läsa är "Brave New World" av Aldous Huxley som är public domain och finns på Internet Archive. Om du laddar ner eHub varianten kommer din telefon känna av var någonstans den ska lagra din bok. Det är sedan enkelt att hitta filen genom din app och läsa din bok.

Mantano Free stöder olika format och kan läsa pdf och mycket mer. När jag använt gratis versionen kanske jag kan tänka mig att investera i full versionen eftersom det finns en premiumversion som kostar 43 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar