söndag 27 maj 2012

Om synen och tiden efter stroke

Jag måste berätta att min syn helt otroligt blev bättre efter stroken för att sedan försämras. Jag gissar att när jag var svag i högersidan påverkade det även de muskler som håller i linsen och min närsynthet vart mindre då linsen hamnade i ett annat läge.

Eftersom jag blev starkare och bättre så blev min syn återigen sämre. Inget ont som har något gott med sig. Nu när jag har börjat fotografera igen så märker jag att stimulans av olika känselintryck kommer att förbättra din situation. Jag tror att man ska utsättas sig för stimulans av olika sinnen för att förbättra hjärnans helhetsbild. Tänk bara på att ha möjlighet till vila efter intrycken.

Jag tror helt klart på vad det än är för sinnen så kommer vi att tjäna på det i längden att träna stimulans. Du kommer bli allt vanare vid impulser och stimulans så att du blir allt bättre på att ta den påföljande tröttheten. Du kommer i alla fall i början att bli väldigt trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar