måndag 4 juni 2012

Kurs i Drupal

Just nu går jag kurs i Drupal eftersom Stockholm Stad har satsat i det flexibla CMS. Jag tycker det är roligt och enkelt sedan jag har tidigare erfarenheter av Moodle och Wordpress så känns mycket igen. Det är kul att man har börjat ta till sig öppen källkod.

Idag ska vi grotta in oss i hur administratören gör med användare och skapar nya konton mm. Det kommer säkert att vara användbart eftersom det är möjligt att åta andra skapa material och tydliggöra den undervisning som vi har på Sturebyskolan.

Jag såg att det även finns moduler för skapandet av exempelvis lärarbloggar. Det skulle ju öka synligheten av sidan och mycket mer. Även om vi rör oss i en säkerhetszon så märker man att det finns mycket möjligheter. Jag är litet sugen på att skapa en egen drupal-sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar