tisdag 5 juni 2012

Lyckad rehabilitering än så länge

Det känns som jag har lyckats trots motgångar. Det som känns mest lyckat är att jag nu arbetar 25% och kommer gå upp till 50% till hösten. (Eftersom jag redan nu arbetar 23 timmar så innebär det ingen skillnad i arbetstid.) Jag kommer fortfarande ha mina lediga fredagar. (vilka mest går åt till att reda ut allt kaos kring min anställning/arbetsträning)

Nu i måndags och tisdags var jag på kurs av Drupal, som är ett CMS. Det kändes som tidigare och jag hade inga stora problem att sätta mig in i själva systemet. Jag klarar med enkelhet fortfarande av att vara webbadministratör.

Jag ska de 12 juni åka iväg på en sommarutflykt med kulturnämnden där jag sitter som ersättare. Min del i det politiska livet med möten med MP och kulturnämnden har varit enormt viktig ur en social synpunkt. Oavsett om man engagerar sig i ett politiskt parti eller är med i föreningslivet så får man en struktur och fast punkt där man nätverkar med människor. Annars riskerar man att uteslutas från det övriga samhället som tidigare stroke patient.

Det känns upplyftande att jag har så pass aktivt liv som jag har. Nu sitter jag på morgonen och njuter med en kopp te. Jag känner mig igen delaktig i samhället. Det är till stor del arbetet och arbetskamraterna som har lyft mig och fått mig känna nyttig i arbetet med skolan. Jag är så tacksam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar