torsdag 26 juli 2012

Maten styr din hälsa

Jag skulle gå så långt att maten styr din hälsa i större utsträckning än träning. Jag tror definitivt att maten är boven i många sjukdomar och att D-vitamin är enormt viktigt att få i sig. När jag ändrade min diet så ändrade sig också mitt blodtryck.

Jag gick från ett högt undertryck till ett mer normalt undertryck. Även om det är individuellt tror jag också att det är en indikation på att andra skulle kunna lyckas med samma sak.

För stora intressen ligger och trycker in socker, salt och glutamat i maten för att det ska smaka gott. Problemet är att för mycket av dessa leder till hjärt- och kärlsjukdomar. Vi äter oss till döds även om dessa sjunkit är det fortfarande den ledande dödsorsaken.

Enorma summor skulle tjänas på om man lade om hela livsmedelsindustrin och tog bort socker och salt i vår diet. Vi skulle minska exponeringen av dessa ämnen och vi skulle sänka dödsfallen i hjärt- och kärlsjukdomar. Vi måste sluta ha vinster på en felaktig diet. Det är lika illa som att exportera vapen till diktaturer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar