måndag 5 november 2012

Arbetsträningens virr varr...

Jag har varit i skolan idag och pratade med min handläggare. Vi har kommit överens med att skära ner arbetet. Det verkar dock inte lika lätt att övertyga Arbetsförmedlingen som givetvis inte alls helt plötsligt vill betala mer...men saken är ju att om vi inte försöker hitta en hållbar lösning så får de antagligen betala allt. Litet korkat med andra ord och oflexibelt.

Min handledare på arbetsförmedlingen får prata med min handledare på skolan och så får vi hoppas att de kommer fram till en bra lösning. Själv har jag sagt upp mig som deras administratör och har slutat att försöka förstå hur deras logik fungerar.

Till råga på allt så har Försäkringskassan råkat att betala ut fullt igen och det innebär en massa mer jobb för mig. Så jag funderar på att börja skicka en fakturaavgift för deras felbetalningar. De är helt otroliga. Det är otroligt frustrerande att dels få en del av min lön och dels stå ut med alla olika misstag som sker från olika håll. Är det inte försäkringskassan så är det Stockholms stads löner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar