måndag 26 november 2012

Försvårande att hitta en tjänst med "hjälp" av AF och FK

Försvårande att hitta en tjänst med "hjälp" av AF och FK. Det är idiotiskt försvårande omständighet att vara beroende av AF och FK i min jakt att anpassa sig och rehabiliteras in i samhället. Jag vågar helt enkelt inte ta egna val eftersom de enkelt kan stjälpas av deras "välvilja".

Jag har sett en tjänst på 50% som IKT pedagog som säkert skulle passa mig som hand i handske. Om jag skulle ta tjänsten som bara är på 50% och det senare visar sig att jag enligt försäkringskassan kan arbeta mer än 50%. Det innebär att jag skulle få stora svårigheter med tjänsten som bara är på 50% och jag skulle vara tvungen att fixa mer arbete på något sätt.

Deras oflexibla inställning till regelverket och olika tjänsteprocent gör att det är TROTS att man får "hjälp" av AF och FK snarare än att man får någon verklig hjälp som individ. Myndigheterna är idag snarare till för att skyffla papper emellan sig snarare än att göra någon verklig nytta.

Avskaffa ena myndigheten och slå ihop de en idiotisk myndighet är bättre än två. Fast jag antar att det är precis det som regeringen önskar att folk SKA tycka. Det vore bättre om man sände signaler för VERKLIG hjälp än att hitta på konstiga namn på overkliga tjänster som endast är till för att dölja VERKLIGHETEN.

Sjuka blir inte friska bara för att man kallar de friska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar