lördag 10 november 2012

Slow life behöver inte betyda att du upplever mindre

Slow life behöver inte betyda att du upplever mindre. Jag tror att det är viktigt att vi inser att vi ställer för höga krav på oss själva och att det leder till försämrad hälsa. Jag gissar att det har en direkt negativ effekt på hälsan och om vi sänker tempot kan vi direkt må bättre. Vi kan inte brinna i två ändar utan att det har konsekvenser... Jag håller på att ställa om till slow life och försöka få bättre tempo och se andra kvaliteter i livet.

Slow life behöver inte betyda att vi lever mindre. Utan att man tar sig tid att njuta av livet.... "Målarfärgen räcker inte längre bara för att man skyndar sig måla innan burken tar slut". Det känns som att jag sakta försöker ställa om efter mig själv istället för att försöka tolka samhällets krav.


Det kommer att betyda att jag får tänka om mycket i mitt liv. Jag kan inte längre springa till en tid jag måste passa. "Det går fler tåg". Jag behöver inte försöka att vara alla till lags och hinna med att rädda världen samtidigt som jag serverar kaffe till mina kompisar. Jag måste prioritera om. "Världen finns kvar om 30 minuter även om jag sitter och slappnar av"

2 kommentarer: