lördag 13 april 2013

Träna din hjärna så att den orkar med omgivningen

Det är bra att ha en regelbundenhet i sitt tränande och en möjlighet att vila efter träningen. Dvs du kan behöva ytterligare vila efter ett träningspass av din hjärna t. ex om du åker på ett möte med många människor kan du behöva YTTERLIGARE vila. Du kommer antagligen somna ändå till natten även om du vilar.

Vänj hjärnan långsamt och låt det ta tid. Hjärnan kommer långsamt men säkert att anpassa sig. Du omorganiserar hjärnan varje natt.

Jag känner fortfarande in svåra miljöer med min hjärna. Igår var jag tvungen att dricka litet kaffe innan jag gick på trädgårdsmässan.

Tänk på att jag tränar varje dag eftersom jag är på en stor skola i Stockholm. Annars hade jag tyckt det var otroligt jobbigt. Jag har dessutom sakta tränat min hjärna att orka med mer...det är viktigt att vila också och att låta det ta tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar