torsdag 16 maj 2013

Ibland blir jag arg på idioti

MaryX skriver om att vi behöver rehabilitering i samhället. Visst kan jag hålla med, men ibland så hjälper det inte med Ipren och ljummet vatten. Sitter man med SLE och två stroke i en svår sjukdomsbild så behövs det mer än bara ett RES DIG UPP OCH GÅ.

Se individen och hur problemen är i verkligheten. Min problematik är att två stressjukdomar knappast minskar risken att hamna i en svår sjukdomsbild igen. Stressen att tvingas ut hela tiden av försäkringskassan och arbeta igen. Det kommer leda till att jag kommer sjukskriva mig igen eftersom om jag arbetar mer än 50% kommer jag antagligen att få en ny stroke. Det är litet som att spela rysk roulett och försäkringskassan spelar med mitt liv som insats...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar