torsdag 17 oktober 2013

Sjukdom, MOOC och Syster sol

Jag har i veckan varit sjuk rejäl snuva. Insjuknade redan på torsdagskvällen och låg sedan däckad med rinnande näsa på fredagen. Det var ganska långdraget och jag var hemma sjuk från jobbet tisdag den 15 men orkade gå till jobbet på onsdagen.

Nu är det fredag och jag har redan klarat av veckans kurs. Jag "läser" en MOOC kurs om lärande via spel på distans. De har lagt upp en massa filmer som föreläsningar samt några små uppgifter. Det är klart uppryckande och jag får ytterligare vatten på min kvarn när det gäller spel. I spelens värld kan man ge de lärande en sandlåda där de får pröva sig fram och leka fram sin kunskap.

Lyssnar på Syster Sol och När vi kommer. Längtar tillbaka till sommaren och Grekland. Vi hade en underbar semester där tillsammans med svärfar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar