fredag 23 maj 2014

Våga stå för din åsikt och vem du är

För mig är det lika självklart att säga att jag har tagit politisk ställning som att berätta att jag lider av stroke. Man ska inte skämmas över vem man är eller vad man nu har för funktionshinder, vilken kultur man har eller vilken sexuell läggning du har. Vi måste sluta skämmas över vilka vi är.

Vi måste börja se människorna istället för att se attribut som hindrar eller är annorlunda. Värdet av en människa ändras inte för att man har en annan åsikt. Vi måste komma förbi våra generella åsikter eller fördomar.

Jag har också fördomar om saker och ting men det betyder inte att jag är rädd för de och blundar eller litar helt blint på de. Ifrågasätt verkligheten nyfiket och du kommer att upptäcka världen. Du kommer uppleva mindre om du är rädd för andras kultur, sexualitet eller funktionshinder. Upptäck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar