lördag 21 juni 2014

Om att vara aktiv och skapa ringar på vattnet

Önskan att vara aktiv har brunnit hos mig så länge jag levt. Det betyder inte att jag i egentlig mening behöver var aktiv har jag först nu börjat förstå och acceptera. På flera olika sätt är jag aktiv och skapar ringar på vattnet. Jag skriver på Wikipedia och skapar på så sätt en större kunskap om olika saker och begrepp som jag jag vill att andra ska förstå och få mer kunskap om.

Att vara lärare är en otrolig ynnest och ger mig givetvis ett sätt att förmedla mina insikter, kunskap och förståelse. Det har också gett mig insikt i att alla har kunskap och erfarenheter som vi själva inte har oavsett hur länge de har levt. "Jag lär så länge jag har elever" är en truism.

Efter min stroke blev jag politiker eftersom jag ville ha ett större socialt liv än att sitta hemma med mig själv. Jag är väldigt tacksam för mina partivänner för jag har fått uppleva en stor gemenskap där vi har arbetat efter ett gemensamt mål. Jag trivs väldigt bra med att bara gå på kulturnämnden som ersättare, trots allt är det nog det jag orkar med och inte mer. Det har gett mig en djupare insikt i politikers arbete. Jag har haft chansen att lära känna många inflytelserika politiker.

Den här bloggen handlar också om att göra vågor på vattnet. Här har jag möjligheten att skriva om stort och smått beroende vad som jag just nu fokuserar kring. Dessutom lever i alla fall jag i villfarelsen att kunskap blir större om vi delar med oss till varandra.

Jag har också fått lära mig den hårda vägen att är man FÖR aktiv så kommer man att dö. Det har tagit mig två stroke att förstå det. Jag har varit på dit en tredje gång. Jag har i alla fall lärt mig att stoppa i tid. Det är något som jag får kämpa med varje dag. Jag har samma sjukdom som familjen Jajamensan. Säga nej verkar väldigt svårt och ingenting känns ogörbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar