onsdag 23 juli 2014

Åsa Romsons tal i almedalen diskuteras livligt på nätet

Åsa Romson höll ett helt okej tal i Almedalen. Det har diskuterats över nätet
eftersom många känner sig hotade. Det handlat om att man vill lösa upp strukturer för att fler kvinnor ska få mer att säga till om. Själv anser jag att det är ett måste för att vi ska kunna ha en representativ demokrati.

Vi lever i en tid då vi måste acceptera ALLA. Även vita medelålders män. Romson pratade dock om att riva strukturer där kvinnor anses fel som i en bestämmande position. Jag tror inte det är mödrarna som beslutar om krig. Det är oftast män som idkar våld. Jag tror inte heller det är kvinnor som avfyrar raketerna. Jag tror vi skulle få en fredligare värld om fler kvinnor tilläts sitta med och besluta om t ex krig.


Kriget i Israel gör det mer aktuellt för att kunna behålla civilisationen utan att vi får ett nytt TREDJE världskrig. En annan sak att betänka är förhållandet mellan män och kvinnor i Sverigedemokraterna. Jag tror inte det är kvinnor som kommer marschera gata upp och gata ner för att kunna slå sönder butiksfönster.

EN civiliserad värld bygger på kärlek och inte på hat. Låt oss stå tillsammans som två starka kön oavsett vilka vi är.
Vi måste sluta upp att dela upp i de och vi. Vi kan inte längre se andra människor som ett hot vi lever nu som världsmedborgare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar