lördag 19 juli 2014

Ny forskning visar att stress och depression leder till Stroke

Ny forskning visar att stress och depression leder till Stroke så försäkringskassan kan inte längre förneka att det är ett faktum. Det är ny forskning av American Heartfoundation som visar det här. Även depression kan ha samma effekt.

Själv har jag ingen tvekan eftersom jag har kontakt med så många och nästan alla som har fått stroke mitt i livet har innan upplevt extrem stress. Slälv kände jag det eftersom jag både hade ett arbete och ett företag. Det är viktigt att vi börjar fundera på hur vi bygger hållbarhet i arbetslivet och i familjelivet.

Vi behöver nya strategier för att ta stress och bemöta livet på ett mer tillbaka lutat sätt istället för att försöka rädda världen på tre olika sätt samtidigt som vi föder barn och fika med kompisen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar