torsdag 16 juni 2016

Politiken är en schimär när det gäller att förändra samhället

Efter ett antal år i olika nämnder så slås jag av uddlösheten att försöka förändra samhället inifrån genom politik. Det är med ledsam min jag lämnar politiken och Miljöpartiet eftersom det är ett elitstyrt parti som inte har någon kommunikation med medlemmarna eller aktiva politiker längre ner i hierarkin.

Man försöker elitstyra genom att täppa till läckor genom att kasta till uddlösa förklaringar för regeringsmakt och att man i alla fall är bättre än alternativet. Miljöpartiet har fått utstå spott och spe för att försöka genomföra en politik som går emot alla solidariteter som de har i partiprogrammet.

Det finns en gräns för hur mycket man ska tåla. Att göra det till en vinst att man frångår sina krav om kärnkraftverks stopp och införa alternativ. Stoppar incitament att skapa sådana och är en farligt spel med sannolikheter. Jag hade sett att man ställt krav att ta reda på det avfall man har skapat för att få avfallet betydligt ofarliga. Genom att skapa bridreaktorer och upparbeta avfallet för att sedan utnyttja kärnbränslet ännu en gång. Vi behöver klinga av avfallet så att det blir mindre reaktivt och sprider mindre strålning.

Jag ser inga sådana krav i det avtal man har gjort och endast en räddning av den industrikärnkraft som finns idag. För att riva upp i naturen igen och skapa nya sår och nytt avfall.

Ekonomin har fått segra igen och visar att miljö kommer bara i tredje hand i bästa fall. Samtidigt så står Paris och Bjuv under vatten....helt sjukt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar