fredag 21 april 2017

Skippa facebook som app i telefonen och börja skriv en dagbok istället

Idag lever vi för ständig nåbarhet och glömmer att vi faktiskt behöver att vara nåbara för oss själva. När hade du tid för dig själv senast för att samla dina tankar? Skippa Facebook i telefonen och skriv om dig själv för dig själv. Du behöver inte alltid vara nåbar för hela världen.

Har börjat att samla mina tankar i en dagbok där jag skriver ner olika saker jag ska göra eller funderingar jag har. Det var en SÅ stor lättnad att ta bort Facebook i telefonen.

Det har gett mig stunder att samla mig själv där jag kan fundera över vad jag vill med mitt liv eller reflektera över mina vänner eller närstående. Tid är det som vi har gott om. Det beror dock på vad vi väljer att göra med den. När livet är slut så vill inte jag vara den som säger : Vad hände? Jag måste få mer tid.

Det handlar om att vara närvarande för dig själv och det du faktiskt värderar mest i ditt liv. Stanna upp ett tag och fundera på var du är på väg. Likt buffeljägaren lägga örat mot marken och se till att du inte blir översprungen av

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar